شرایط سفر به وان ترکیه

1398 1401/12/13

شهر وان ترکیه در سال های گذشته به علت نزدیکی به ایران و ارزان تمام شدن سفر به یکی از مقاصد محبوب برای مسافران ایرانی تبدیل شده و سالانه صدها هزار نفر به این شهر در ایام مختلف سال سفر می کنند.

شرایط سفر زمینی به ترکیه نسبت به ایام قبل از پاندمی تغییر کرده و شرایط ورود زمینی به ترکیه سخت تر شده بود که به مرور زمان نسبت به کاهش محدودیت ها توسط دولت ترکیه اقدام شد و هم اکنون مسافران در صورت داشتن شرایط زیر می توانند از طریق مرز رازی به وان سفر کنند.

1 - داشتن گذرنامه (پاسپورت) با اعتبار بیش از  شش ماه یا 180 روز  از تاریخ ورود به خاک ترکیه   

2 - به همراه داشتن کارت الکترونیک واکسیناسیون کووید 19 (تزریق دو دوز واکسن کرونا)   یا  تست منفی PCR

آدرس سایت کارت الکترونیک واکسن   https://vcr.salamat.gov.ir

توجه : داشتن کارت واکسن یا تست پی سی آر برای همراهان زیر ده سال  (10)  لازم نیست.

3- پرداخت عوارض خروج از کشور . هم در دستگاههای پوز مستقر در پایانه های خروج از کشور و توسط کارت بانکی قابل پرداخت بوده و هم در سامانه زیر قابل پرداخت می باشد. برای پرداخت می توانید از سایت سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور یا سایت بانک ملی ، با درج کد ملی و شماره موبایل خود از مقدار مبلغ پرداختی برای خود مطلع و سپس میتوانید با استفاده از یکی از کارتهای بانکی خود پرداخت و بعد از آن هم اس ام اس سامانه را دریافت و هم در گوشی یا کامپیوتر فایل رسید پرداخت را ذخیره نمایید. در زمان مراجعه به کنترل گذرنامه در خروج از کشور هیچ رسید یا پرینتی از شما خواسته نمی شود و این پرداخت تا نیم ساعت بعد از پرداخت شما اتوماتیک در سامانه گذرنامه ثبت می شود. ولی جهت ارائه در مواقع عدم ثبت یا وجود اشکال همراه داشته باشید . ترجیحا قبلا پرداخت نمایید تا در مرز معطل نشوید.

4 - کنترل ممنوع الخروجی یا حکم قضایی صادره مبنی بر عدم خروج از کشور

آدرس سایت کنترل ممنوع الخروجی سازمان ثبت اسناد  https://vcr.salamat.gov.ir

توجه : این لینک شامل بررسی و کنترل ممنوع الخروجی سیاسی و ارگانهای اطلاعاتی نمی شود.

مسافر در صورت داشتن شرایط بالا می تواند اقدام به  رزرو هتل یا تور انفرادی برای شهر وان ترکیه نماید . البته پرداخت عوارض خروج از کشور را بعد از تایید رزرواسیون خود انجام دهید چون بعد از واریزی به حساب خزانه دولت امکان عودت وجود ندارد.



در صورت تغییر شرایط سفر زمینی به ترکیه این مطلب آپدیت خواهد شد .

ثبت نظر